onsdag 9 september 2009

Trädgårdsresa del 3 Wij Trädgårdar


Nu har vi kommit till Wij trädgårdar. De hade inte så mycket plant till salu men desto mer att titta på och inspireras av. Vackra trädgårdar och många av oss dröjde kvar i rosen- och örtagården, samt i studenternas trådgård, som var full av idéer och inspiration.
Här följer ett axplock av alla bilder som togs där.











Här var det fler grupper och trädgårdsintresserade som strövade runt.








Rosor kan man inte få för många av, eller hur?



och på parkeringen fick också bussen sällskap av flera kompisar.


1 kommentar:

  1. Hej alla!
    Som vilande medlem måste jag säga att jag blir riktigt avundsjuk på alla fina utflykter ni gjort i sommar. Själv har jag ett trädgårdsland som producerat 10 morötter och 1000000 oräs i år. Men jag kommer igen! Och så kan jag rapportera att Bergianska trädgården i Stockholm har en fin restaurang i "gamla orangeriet". Jättegod mat med ekologiskt stuk. Trädgården var lite ledsen nu så här i slutet på säsongen, men den ligger vackert vid vattnet. Hälsar Sara i Hammerdal

    SvaraRadera